ریزش سکه ای مو

ریزش سکه ای مو را با عنوان آلوپسی آره آتا نیز می شناسند که به دلایل مختلفی ایجاد می گردد. توجه داشته باشید این معضل خود دلیل بزرگی برای ریزش موی سر، ریش و دیگر نقاط بدن می باشد بنابراین نباید آن را نادیده گرفت. ساختار چنین ریزشی به گونه ای است که موجب ریزش موهای بدن به شکل نقاط کوچک می گردد که این نقاط به اندازه یک سکه هستند. ممکن است بپرسید چه افرادی دچار ریزش سکه ای مو شده و با چه علائمی مواجه می گردند؟
در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که عموم پزشکان چنین عارضه ای را نوعی بیماری خود ایمنی می‌دانند که طی آن گلبول های سفید بدن دچار اشتباه شده و به فولیکول های بدن انسان حمله می کنند. برخی به دلیل سوابق خانوادگی به این ریزش ها مبتلا می شوند و نکته ای که باید بدانید این است که ریزش سکه ای مو درمانی قطعی نداشته و ممکن است موجب طاسی کل سر گردد. به همین جهت توصیه داریم حتما برای درمان خود به کلینیک هایی مراجعه کنید که اعتبار بسیار بالایی داشته و می توانند نیازمندی های شما را برآورده سازند.

ریزش سکه ای مو چیست؟

ریزش سکه ای مو
قبل از بررسی علائم و دلایل ریزش سکه ای مو لازم است به صورت اجمالی به تشریح ساختار این بیماری بپردازیم تا با دید بازتری ادامه این مطالب را مطالعه کنید. ریزش سکه ای شیوع چندانی ندارد و همان گونه که بیان نمودیم در علم پزشکی این عارضه را با نام آلوپسی می شناسند. برخی ممکن است بر این باور باشند که افراد مبتلا به این ریزش بیماری دیگری دارند اما باید بدانید چنین افرادی به هیچ عنوان مبتلا به بیماری خاصی که زمینه ساز ریزش سکه ای مو باشد نبوده و کاملا از این جهت سالم هستند.
این ریزش ممکن است شرایط خاصی را برای شما رقم بزند که از مهم ترین آن ها می توان موارد زیر را تشریح نمود.

• ریزش سکه ای مو، در صورت عدم توجه و یا درمان می تواند موجب طاسی کل سر شده و زمینه های عدم رشد موهای دائمی شما را فراهم سازد.

• مناطقی که با طاسی های کوچکی مواجه می گردند، ممکن است پس از رشد مجدد نیز موهایی کم پشت داشته باشند.

• در ریزش سکه ای مو این امکان وجود دارد که همزمان با رشد نمودن موهایی که با طاسی مواجه شده اند، دیگر نواحی بدن نیز دچار طاسی شوند.

کلینیک-زیبایی

مهم ترین علائم ریزش سکه ای موها

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی علائمی بپردازیم که در ریزش سکه ای شیوع بیشتری دارند. این روزها عموم آقایان با چنین ریزش هایی در ناحیه ریش خود مواجه هستند و این امر نشان می دهد ابتلا به ریزش سکه ای ناحیه ریش آقایان با درصد بالاتری اتفاق می افتد. به عنوان مهم ترین علائم ریزش سکه ای مو می توان ایجاد طاسی های دایره ای را نام برد که به شکل سکه ای و یا بیضی هستند.

توجه داشته باشید ساختار این ریزش به طور معمولا بزرگتر از سکه نخواهد بود به همین جهت است که این بیماری را با چنین عنوانی می شناسند. ایجاد تغییر در ساختار ناخن ها یکی دیگر از علائم ریزش سکه ای موها به شمار می رود که حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از مبتلایان به چنین بیماری هایی با این تغییرات مواجه می گردند. این تغییرات شامل ایجاد قرمزی در ناخن ها، چاله های کوچک و خطوط کم عمق می شوند.

دلایل اصلی ریزش سکه ای موها

ریزش سکه ای مو
در بخش های قبل به صورت مختصر بیان نمودیم که ریزش سکه ای نوعی بیماری خود ایمنی است بنابراین می توان به این نتیجه دست یافت که علت اصلی آن ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن می باشد. این اختلال موجب می شود تا گلبول های سفید بدن به صورت اشتباهی به فولیکول های مو حمله نموده و به ساختار آن ها آسیب برسانند. اگر با فولیکول های مو آشنایی داشته باشید می‌دانید که به عنوان ارگان هایی بسیار کوچک شناخته می شوند که وظیفه دارند تا موها را رشد دهند. زمانی که به این فولیکول های آسیب وارد شود، موهای بدن دچار ریزش خواهند شد.

درمان نمودن ریزش سکه ای موها

عدم درمان قطعی ریزش سکه ای موجب نگرانی افراد بسیاری شده است چرا که ابتلا به آن نشان دهنده این است که فرد به بیماری لاعلاج مبتلا گردیده است. البته بایستی بدانید در حال حاضر راهکارهای خاصی وجود دارند که می توانند به مدیریت و درمان این ریزش ها کمک نموده و شرایطی بهتر را برای شما رقم بزنند. تزریق کورتیکواستروئید یکی از راه هایی است که می تواند رشد موها را تحریک نموده و به درمان ریزش سکه ای کمک کند.

این دارو را با نام کورتون نیز می شناسند که نوعی داروهای قوی ضد التهابی به شمار می رود. ساختار داروی کورتون به گونه ای است که می تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب نموده و به این طریق شرایط لازم را برای رشد موهای شما فراهم سازد. از دیگر داروهایی که اثرات ویژه ای در این راستا دارند می توان ماینوکسیدیل و آنترالین را نام برد که هرکدام با قابلیت های بی نظیری که دارند موجب رشد مجدد موهای شما خواهند شد.

کلینیک-زیبایی

درمان ریزش سکه ای مو در کلینیک عصر جدید

کلینیک زیبایی و درمانی عصر جدید با برخورداری از تجهیزاتی کاملا به روز و کادر درمانی مجرب و کارآزموده، مجموعه درمان های خاصی را نیز برای شما در نظر گرفته است تا به این طریق بتوانید به نتایج بهتری دست یابید. این درمان ها شامل لیزر درمانی، مزوتراپی، کاشت مو و ارائه مشاوره های درمانی می شوند که هر کدام اثربخشی ویژه ای برای شما به همراه دارند.
خدمات درمانی کلینیک عصر جدید تحت نظارت دکتر وجودی، یکی از بهترین پزشکان فعال در حوزه کاشت مو ارائه می گردند. این پزشک با سابقه درخشان ۲۵ ساله خود در این عرصه توانمندی های لازم برای درمان شما با استفاده از انواع روش های کاشت مو را دارا بوده و می تواند با استفاده از راهکارهایی که بیان نمودیم شرایطی بسیار عالی را برای شما رقم بزند. بر این اساس اگر شما نیز به دنبال یافتن کلینیکی مجهز و معتبر برای بهبود خود می گردید ما به شما مجموعه پیشرفته عصر جدید را پیشنهاد می نماییم که بهترین کلینیک زیبایی در شهر تهران می باشد.

امتیاز شما به این مقاله